ZWIĄZEK CZYTANIA Z MYŚLENIEM

Ułatwianie. Podtrzymujemy wypowiedź ucznia i proces myślenia za pomocą krótkich pytań i informacji zwrotnych. „Na pewno?”, „Sprawdź.” Pobudzanie i kwestionowanie. Z jednej strony dzieci z faktu, że inni rozu­mieją ich myśli, czerpią zachętę, by myśleć i mówić. Z drugiej, zachętę stanowi dla nich, że ktoś kwestionuje ich sądy lub że same kwestionują cudze sądy. „Czy zgadzasz się z tym, co zostało powiedziane?”, „Czy widzisz w tym jakiś problem?”, „Co o tym myślisz?”Sondaże pokazują, że bardzo niewiele dzieci w wieku 11-15 lat to analfabeci w tym znaczeniu, że nie potrafią odczytać słów, których używają w mowie. To jednak za mało jak na wymagania szkoły i życia. Wielu uczniów, którzy rozumieją czytane słowa, ma trudności ze zrozumieniem znaczenia tekstu i intencji autora. Skłonni są interpretować bezpośredni sens pojedynczych słów. Potrafią zrozu­mieć, co zostało powiedziane, ale nie zawsze potrafią wywnioskować po co.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)