ZROZUMIENIE PROCESÓW RECEPCJI

Progres zauważalny jest jednak wyłącznie w odniesieniu do analiz form wizualnych (Graber 1990). Poza zasięgiem badaczy wydają się wciąż pozostawać komponenty dźwiękowe programów, utożsamiane z przeka­zem werbalnym (np. Crigler, Just, Neuman 1994). Jak wynika z badań nad uwagą (por. Anderson 1985; Anderson, Burns 1991) odbiorcy przez większą część czasu raczej słuchają telewizji niż ją oglądają. Okazuje się więc, że audiowizualność nadawania nie przekłada się na audiowizual- ność odbioru. Zrozumienie procesów recepcji telewizji czy też – szerzej -jej wpływu na życie odbiorców będzie tym samym lepsze, jeżeli anali­zy obejmą również gruntowne rozpoznanie procesów kreowania i recepcji informacji przenoszonych w płaszczyźnie dźwiękowej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)