WYJAŚNIENIE

Uznanie wypo­wiedzi ucznia wyrazić można, powtarzając własnymi słowami, wykorzystując, potwierdzając, porównując z inną wypowiedzią lub po prostu sygnalizując przyjęcie do wiadomości. Bierne uznanie wypowiedzianej myśli może ogra­niczyć się do skinienia głową, czynne polegać może na wykazaniu jej zrozu­mienia lub rozwinięcie.  Informujemy ucznia, że nie rozumiemy dokładnie, co chciał powiedzieć. Zamiast pospiesznie wkładać mu do głowy, co zamierzał wyra­zić, żądamy dodatkowych informacji i prosimy o rozwinięcie myśli. „Czy mógłbyś wyjaśnić, co rozumiesz przez…?”, „Powiedz to raz jeszcze, bo nie do końca rozumiem…”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)