WTÓRNA POTRZEBA

Są to: telewizja, radio, kino, muzyka (płyty, kasety itp.), gazety codzienne, magazyny ilustrowane (tygodniki) i książki. Nordlund (1978) wysuwa hipotezę, że osoba, która nie może zaspokajać swojej potrzeby kontaktów z innymi ludźmi w sposób bezpośredni, w to miejsce będzie próbować wchodzić w interakcje z ludźmi „żyjącymi” w świecie mass mediów. Tym samym wytwarza się u niej wtórna potrzeba interakcji paraspołecznej. Badania przeprowadzone przez tego autora w Szwecji potwierdziły tę hipotezę. Ludzie odczuwający samotność przejawiają silniejszą tendencję do korzystania z alternatyw funkcjonalnych takich, jak telewizja, radio, prasa codzienna i tygodniki, a także do wchodzenia w interakcje para- społecznez osobami prowadzącymi telewizyjne quizy i bohaterami seria­li.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)