WIEDZA

Do tej scenki nawiązał Gareth Matthews , prowadząc lekqę dla dzieci od ósmego do jedenastego roku życia. Kupił dwie torebki nasion – jedną z nasionami sałaty, drugą marchwi, przesypał je do przezroczystych woreczków plastikowych i puścił obiegiem po klasie, by każdy uczeń mógł się im przyjrzeć. Jaki warunek będzie dostateczny, aby powiedzieć „wiem, że to są nasiona sałaty”? Rozwinęła się dyskusja, która odsłoniła różnicę między „jestem pewny” (wiedza realna) a „je­stem głęboko przekonany” (wiedza „mniej więcej”). W tej dziecięcej dyskusji odzwierciedliła się stara dysputa epistemologiczna (filozoficzna teoria wiedzy), której przedmiotem są konieczne i wystarczające warunki wiedzy. Czy można mówić, że coś się wie, kiedy istnieje prawdopodobieństwo pomyłki?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)