W CODZIENNYCH DOŚWIADCZENIACH

Co zdarzyło się zeszłego roku o tej porze? Czy pamięta, kiedy nauczyło się jeździć na rowerze? Kiedy miało odrę? Kiedy poszło do szkoły? Czas to także wymiar przedstawiany w takich pojęciach, jak przedtem i potem, wcześniej i później, a w odniesieniu do drogi szybkości – szybko i wolno. Więcej o tym, jak uczye dziecko umieszczania zdarzeń w czasie.Zdaniem Feuersteina sekwencyjny charakter czasu i zdarzeń dziecko zrozu­mieć może dzięki takim, jak ten problemom matematycznym:Bocian leciał z Toronto do Nowego Jorku. Pierwszego dnia przeleciał 30 kilometrów. Następ­nego dnia leciał z tą samą szybkością, ale przeleciał 44 kilometry. Jak to możliwe? Niech Czytelnik zastanowi się, jakie zadania związane z pojęciem czasu mógłby dać dzieciom, nawiązując do ich codziennych doświadczeń.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)