USTALENIA W TEORII

Ustaliwszy w teorii, jak zachowywać się w trakcie dyskusji, dzieci zastanawia­ły się, co zrobić, żeby to się udało w praktyce. Jak uczynić dyskusję bardziej wydajną? Uczniowie usiedli parami i zabrali się za wymyślanie rad. Każdy po­mysł zapisywano na oddzielnym kartoniku, wszystkie kartoniki dotyczące dane­go kryterium włożono do osobnej koperty. Potem klasa dyskutowała nad zawar­tością każdej koperty. Zgromadzono wiele pożytecznych rad, na przykład:żeby dobrze wyjaśniać swój punkt widzenia, należy:poczekać, aż wszyscy będą słuchać,mówić jasno,poprosić kolegę o radę,zrobić notatki, aby niczego nie zapomnieć,przedstawiać kolejno myśli,mówić tak, żeby wszyscy usłyszeli,starannie dobierać słowa, żeby wszyscy mogli zrozumieć.aby słuchać, co mówią inni należy:poprosić, żeby kolega zwracał się do ciebie,starać się zrozumieć wypowiedź,pamiętać, co zostało powiedziane,patrzeć na mówiącego, w razie potrzeby poprosić grupę o ciszę.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)