UMIEJĘTNOŚCI STUDENTÓW

Profesor filozofii z Uniwersytetu Columbia w Nowym Yorku Matthew Lip- man zauważył, że nowi studenci przychodzą na uniwersytet z umiejętnościami myślenia na niskim poziomie. Uznał, że aby skutecznie poradzić sobie z tym zjawiskiem, trzeba wcześnie kształcić myślenie, nim jeszcze zakorzenią się nawy­ki myślowe. Był wówczas rok 1968, rok protestów i niepokojów studenckich. Lipman wyjaśniał:„Stosunki między studentami a administracją uczelni tak usztywniły się, tak skąpo strony komunikowały się ze sobą i tak mały robiły użytek z rozsądku. Zacząłem poważnie wątpić w sens nauczania filozofii. Wydawało się, że nie ma wcale wpływu na to, co robią ludzie. Pomyślałem, że problemów, jakie wystąpiły na uniwersytecie, nie uda się na uniwersytecie rozwiązać, że myślenia nauczyć trzeba znacznie wcześniej po to, by umiejętne i niezależne myślenie weszło uczniom w nawyk jeszcze przed ukończeniem szkoły średniej”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)