UMIEJĘTNOŚĆ DYSKUTOWANIA

W przypadku dzieci umiejętności dyskutowania rozwijają się wolno i stop­niowo. Zarówno dzieci, jak nauczyciel muszą wiedzieć, o jakie dokładnie umie­jętności chodzi. Jeżeli ustalaniem tego, a także ustalaniem reguł zajmą się wspól­nie, najpewniej uczniowie lepiej zrozumieją, co jest potrzebne im i kolegom. Jeden z uczniów z klasy, o której mowa była przed chwilą, powiedział po powro­cie z zabawy na powietrzu: „Wiem, dlaczego źle się nam razem bawiło. Nie słuchałem, czego oni chcieli”. Trzeba nauczyć się słuchać nawzajem. Dla nauczyciela równie wćiżne jest, żeby umiał być „słuchaczem rozumiejącym”. Tradycyjny układ ról nauczyciela i ucznia opiera się na założeniu, że nauczyciel mówi, uczeń uważnie słucha.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)