TYPY ZACHOWAŃ WOKALNYCH

Z tego powodu wokali- zację często utożsamia się z tym, Jak” coś zostało powiedziane, przeciw­stawiając to temu, „co” zostało powiedziane (zob. np. van Bezooijen 1984) lub charakteryzuje się ją bardzo szczegółowo poprzez wskazanie konkretnych aspektów głosu ludzkiego (np. intonacja, barwa głosu, wykorzystywanie pauz, rytmiczność wypowiedzi), które służą komuniko­waniu informacji pozajęzykowych .Dotychczas nie wypracowano spójnej klasyfikacji zachowań wokalnych. Dogodną płaszczyzną ich systematyzacji wydają się jednak rozwiązania zaproponowane przez Crystala (1987). W ramach akustyczno-wokalnego systemu przekazywania znaczeń autor ten wyróżnia cztery klasy zacho­wań: mowę, fizjologiczne refleksy wokalne, jakości głosowe oraz efekty muzyczne.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)