TOLERANCJA CUDZYCH POGLĄDÓW

Kiedy dzieci omawiają takie pytania, zaczynają rozumieć, że nie wystarczy mieć jakieś zdanie. Trzeba mieć argumenty na jego uzasadnienie. W tym, co się mówi, trzeba zawrzeć jasne znaczenie. Trzeba umieć rozróżniać, dawać przykła­dy, być przygotowanym na kontrargumenty i umieć rozwinąć myśl aż do logicz­nych konkluzji. Uczą się więc wysłuchiwać rówieśników i szanować inne punkty widzenia. Tolerancja dla cudzych poglądów wzrasta wraz z narastającą świado­mością, że dla wielu kwestii filozoficznych nie ma odpowiedzi ostatecznych, żadnych absolutnych „dobrze” i „źle”. Uczą się podważać dogmaty, kwestiono­wać założenia, sprawdzać argumenty. Ma rację Platon dowodząc, że jeśli wybro­nić można każde przekonanie, że jeśli zwycięstwo w sporze decyduje, co jest dobre, lepiej trzymać dzieci od tego z daleka.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)