STRATEGIA KRYTYCZNEGO SŁUCHANIA
Ustaliwszy w ten sposób „strategie krytycznego słuchania”, nauczycielka postanowiła przenieść je na dyskusję w ogóle. Poprosiła, żeby klasa pomyślała o kryteriach dobrej dyskusji. Uczniowie spisali je w kolejności odpowiadającej w ich mniemaniu porządkowi dyskusji. Ostatecznie lista przedstawiała się tak:porządnie wyjaśniaj, słuchaj, co mówią inni,czekaj na swoją kolej z zabraniem głosu, czekaj, aż kolega skończy mówić, mów to, co mogłoby przydać się innym, trzymaj się tematu,dziel się pomysłami z grupą,radź i podsuwaj pomysły,uważaj, jak mówisz, żeby nie urazić kolegów,P5’tąj, żeby usunąć niejasności ,wybieraj i sprawdzaj, co warte są pomysły,wspólnie zdecydujmy się na jeden pomysł, nie rządź się w grupie.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: