STOSUNKI CZASOWE

Informując o przedmiocie lub zdarzeniu, odwołujemy się do atrybutów prze­strzennych (gdzie) lub czasowych (kiedy). Każda rzecz ma swoje miejsce i swój czas. Małe dzieci i starsze opóźnione w rozwoju charakteryzują się zwężonym polem czasowym, którego centralna i lwia część przypada na teraźniejszość, natomiast przeszłość i przewidywanie przyszłości niewiele zajmują miejsca. Nie­zbędne w takich przypadkach jest uczenie się pośredniczone, aby dziecko na­uczyło się korzystać z pojęć i systemu odniesień czasowych, bez których nie zrozumie pomiaru czasu i stosunków czasowych. Dzieci muszą poznać pojęcie czasu zarówno w kategoriach stałych przedzia­łów, jak wymiaru. Czym różni się subiektywne postrzeganie czasu od obiektyw­nego jego pomiaru? Czy dziecko potrafi określić, kiedy minęła minuta?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)