STOPIEŃ PRZEKONANIA

Stopień przekonania o prawdziwości treści komunikatu wiąże się również z siłą stosowanej w nim argumentacji. W tym zakresie wyniki badań nie budzą żadnych wątpliwości. Bez względu na to, czy komuni­kat jest nasycony emocjonalnie (Blair 1987; Greenberg, Suttoni 1973; Appel 1971; Ray, Sawyer 1971), czy też zawiera argumentację werbalną (Cacioppo, Petty 1980; Petty, Cacioppo 1985), jeżeli ta argumentacja jest słaba, tzn. nieprzekonująca, niezrozumiała — np. zbyt aluzyjna lub me­taforyczna – czy też odwołująca się do obcej odbiorcy komunikatu rze­czywistości, jego powtarzanie nie wpłynie pozytywnie na ocenę jego prawdziwości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)