SEDNO PROCESU KSZTAŁCENIA

Sednem procesu kształcenia jest transfer. Czy treść zawarta implicite w przewidzianym działaniu przeniknie do procesu myślenia? Co uczeń przyniósł do sytuacji dydaktycznej, jaki wniósł do niej wkład i co z niej wyniósł? Czy wie to nauczyciel? Uczeń? Czy istnieje inny model nauczania, lepiej służący tak zaryso­wanym zadaniom?Kamieniem węgielnym modelu nauki myślenia jest zasada „a co ty o tym myślisz?” Nauczyciel wpływa na uczenie się poprzez wyżej zorganizowane myśle­nie uczniów. Skupia się nie na informacji, nie na działaniu, ale na myśleniu. Jest to transformacyjny tryb uczenia się. Sięga po surowy materiał uczniowskich myśli oraz procesów poznawczych i metapoznawczych po to, żeby łącząc wiedzę i działa­nie z myśleniem, przyspieszyć proces uczenia się.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)