ROZWINIĘTE POJĘCIE

Według Levy’ego (1979), interakcja paraspołeczna jest formą psycho­logicznej aktywności widzów. Uczą się oni rozpoznawać osoby ukazujące się często i regularnie w mediach (dotyczy to zwłaszcza osób prowadzą­cych programy informacyjne, rozrywkowe, talk-show) oraz dzielić z nimi doświadczenia nabyte w „świecie mediów”. Sprzyja to rozwojowi więzi pomiędzy widzem a prezenterem telewizyjnym, opartej na poczuciu bliskości i intymności. Osoby pojawiające się w mediach stają się „zna­ne”, tak jak „rzeczywisty” przyjaciel. Rozwijając podejście zaproponowane przez Levy’ego, Nordlund (1994b) rozróżnia dwa rodzaje interakcji paraspołecznych: „tradycyjne” {„traditional” para-social interaction) i „chwilowe” {„instant”para-social interaction).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)