ROZUMIENIE SŁUCHANIA

Carl Rogers13 mówi o „obecności” jako pewnej sztuce istotnej dla rozumieją­cego słuchania. Czy jestem obecny duchem, skupiłem uwagę, czy też błądzę gdzieś myślami? Czy pochłonięty jestem rozmową, czy też pospiesznie i z roztar­gnieniem przechodzę do następnego pytania? Dialog, w trakcie którego roz­mówcy porządkują myśli, komunikują i reagują na komunikaty, zabiera dużo czasu. Ile czasu spędzam na mówieniu do uczniów, a ile na słuchaniu ich? Czy zdomin owałem rozmowę, czy też pozostawiam uczniom dość czasu, by mogli do końca rozprawić się z interesującymi ich kwestiami?Mogę postępować wzorowo jako słuchacz, ale czy uczniowie naśladują moje postępowanie? Czy dzielę mój czas równo pomiędzy wszystkie dzieci, czy też pozwalam, by niektóre zawładnęły nim? Czy słucham tego tylko, co chcę usły­szeć, cźy też interesuję się wszystkimi wypowiedziami? Jakiego rodzaju informa­cje zwrotne przekazuję uczniom jako dowód, że słucham i chcę podtrzymać rozmowę?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)