ROZPOCZĘCIE PRZEZ DZIECKO NAUKI

Zważywszy, że rzeczą oświaty jest nauczanie dzieci myślenia, dlaczego sys­tem oświatowy produkuje tak wielu nie myślących ludzi? Na to pytanie Lipman odpowiada następująco:„… nie zachęcamy dziecka dostatecznie mocno, by myślało na własny rachunek, uks2:tałtowało niezależność sądów, było dumne z osobistych spostrzeżeń, żeby dumą napawał je fakt posiadania poglądów, o których mówiłoby »moje«, żeby cieszyła je własna biegłość rozumowannia”.Zaczynać powinniśmy wcześnie, powiada Lipman, jak tylko dziecko rozpocz­nie naukę, a doskonalenie myślenia jako cel kształcenia powinno przenikać wszystkie treści nauczania. Co więcej, myślenie powinno być przedmiotem osob­nego kursu.Jak nauczać myślenia? Według Lipmana myślenie o myśleniu wymaga oddziel­nego poznania umiejętności składających się na myślenie. Lipman wylicza ponad trzydzieści osobnych umiejętności, których dziecko powinno się nauczyć .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)