REGULUJĄCE ŻYCIE ZASADY

Dziecko gdziekolwiek się obróci, natyka się na zasady regulujące nasze życie społeczne. Niektóre z nich mają postać znaków i napisów: „Nie palie’, „Nie deptać trawników”, „Nie ma przejścia”, „Wyjście”, „Nie karmić zwierząt’’. Inne, niepisane reguły wprowadzają spoistość i ład – zachowanie przy stole., iytuał powitań, zachowanie w kolejkach. Są reguły gier i porządnego życia, zasady bezpieczeństwa i reguły prawne. W dyskusji o społecznych konwencjach pomogą takie na przykład pytania:Jak brzmi reguła? (uściślamy pojęcie)Czy ustanawiałeś kiedyś reguły? (szukamy przykładów)W jakim celu to robiłeś? (analizujemy przyczyny)Czy to były właściwe, czy niewłaściwe reguły? (ustanawiamy kryteria i kla­syfikujemy). Jaka jest różnica między właściwymi i niewłaściwymi regułami? Zaproponuj­my uczniom, by podali przykłady i porównali je.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)