PODSTAWOWA UMIEJĘTNOŚĆ

Umie­jętnością podstawową, pierwszą na liście Lipmana, jest „dokładne formułowanie pojęć”. Gottfried Leibniz rzekł swego czasu: „jasne pojęcia wyrastają niby wyspy z morza mętnych pojęć”. W przypadku niektórych dzieci mało jest owych wysp i bardzo są rozrzucone. Klasyczne pytanie „Co rozumiesz przez… ?” pomaga wyrazić myśli ukryte za słowami. Używając danego pojęcia w całym szeregu róż­nych przypadków, dziecko uczy się odróżniać przykłady niewątpliwie mieszczące się w granicach pojęcia od tych, które znajdują się poza tymi granicami. Zaprojek­towane przez Limpana plany dyskusji skupiają się na przypadkach granicznych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)