PODOBNA RELACJA

Podobna relacja odwróconego „U  zachodzi również w odniesieniu do ilości pozytywnych skojarzeń związanych z treścią komunikatu. Od pierwszej do trzeciej jego ekspozycji wyraźnie wzrasta liczba pozytyw­nych skojarzeń. Proporcjonalnie maleje również liczba skojarzeń nega­tywnych . Z kolei w fazie drugiej, tj. od czwartej ekspozycji, komunikat zaczyna wzbudzać coraz większą niechęć; zmniejsza się rów­nież liczba pozytywnych skojarzeń dotyczących jego treści .Kilkarotna ekspozycja tego samego komunikatu powoduje, że jego treść jest oceniana jako bardziej prawdopodobna (prawdziwa) niż ta sama treść powtarzana rzadziej. Zjawisko to, zaobserwowane w licznych eksperymentach, nazywa się efektem prawdziwości (truth effect).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)