POCZĄTEK DYSKUSJI

Profesor Matthew Lipman opracował program wraz z materiałami, opubli­kowany następnie przez Instytut Wspierania Filozofii dla Dzieci (Institute for the Advancement of Philosophy for Children) w Monclair College. Program miał na celu wprowadzenie dyskusji filozoficznej do klas szkolnych. Każda lekcja polega na zgłębianiu jednego lub więcej zagadnień, które wyłaniają się z danego tek­stu. Lekcja zaczyna się od przeczytania na nowo (lub po raz pierwszy) wybranego fragmentu opowiadania. Fragment musi być dostatecznie długi, żeby grupa sama dokonała wyboru zagadnień (zwykle od połowy strony do trzech). Czyta albo nauczyciel, albo kolejno uczniowie, choć każdy, kto czytać nie chce, może zrezy­gnować. Po zakończeniu czytania nauczyciel dowiaduje się, co zainteresowało grupę; pyta na przykład, co w tekście było ciekawego albo zagadkowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)