OTWARCIE, ZACHĘCENIE, REAKCJA

Otwarcie się. Czy nie sygnalizuję barier komunikacyjnych językiem ciała (skrzyżowanie ramion, skrzyżowanie nóg, napięcie ciała), czy przyjmuję postawę otwartą, swobodną, zachęcającą do kontaktu?Słuchanie. Czy kiedy słucham, dowiaduję się? Czy pochylam się nieco do przodu, skupiam na tym, co powiada partner i pokazuję po sobie, że słucham gotów jestem uczestniczyć w rozmowie? Czy też stwarzam bariery, pozwa­lając ulecieć uwadze, demonstrując znudzenie i obojętność?Zachęty werbalne. Czy zachęcam dziecko i podtrzymuję je zwrotami sygna­lizującymi chęć dowiedzenia się więcej? („Naprawdę?”, „Co było potem?”) Kontakt wzrokowy. Czy utrzymuję pełny kontakt wzrokowy z dzieckiem, które mówi do mnie lub do którego ja mówię? Czy mój wzrok zachęca do otwartej dyskusji, czy też patrzę „przez ucznia”, obok lub nad nim? Reakcja. Czy reaguję, kiedy uczeń mówi do mnie? Jakie przesłanie przeka­zuję wówczas uczniowi? Czy pokazuję się jako ktoś przyjazny, z kim dziecko może mówić otwarcie, czy też narzucam dystans, wydaję się sztywny i chętny do zakazywania?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)