MYŚLENIE W PROCESIE DYDAKTYCZNYM

Tradycyjne podejście do nauki szkolnej, zwłaszcza w szkole średniej opiera się na założeniu, że w głowie nauczycieli mieszka prawdziwa wiedza, a uczniowie mają zetknąć się z nią i pojąć. W tym transmisyjnym modelu nauczania własne koncepcje dziecka nie są ważne. Niektórzy nauczyciele klas niższych wybierają inne podejście i uczą według modelu odkrywania. Model ten opiera się na założeniu, że prawdziwa wiedza jest gdzieś na zewnątrz i jeśli uczeń popatrzy właściwie, odnajdzie ją. Raz znaleziona lub odkryta utrwala się w dociekliwym umyśle dziecka. Rola nauczyciela to dostarczać koniecznych do tego materiałów i rad, po czym pozostaje czekać na efekty. Przy tym podejściu, jak przy poprzed­nim, zaniedbuje się wiadomości i wartości, które dziecko wnosi do sytuacji dydaktycznych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)