LEKCJE JĘZYKA OJCZYSTEGO I MATEMATYKI

Aby nauczać myślenia, trzeba najpierw docenić myśli dziecka. Dziecko nie rozpoczyna procesu uczenia się jako „puste naczynie, które należy wypełnić” (model przekazywania), ani jako „ogień, który należy wzniecić” (model odkry­wania). Nie znaczy to wcale, że w nauce szkolnej nie ma miejsca dla obu tych modeli. Każdy ma do spełnienia inną funkcję. Model przekazywania – „pokażę ci/powiem, jak to robić” – doskonale pasuje do zadań przygotowawczych lub wymagających mniej skomplikowanych operacji myślowych, na przykład do prze­kazywania informacji, instrukcji, poleceń. Informacja o tym, co i jak robić, może mieć żywotne znaczenie w przypadku uczenia się procedur zachowania bezpie­czeństwa, umiejętności mechanicznych, reguł gry itp.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)