KORZYŚCI PRACY GRUPOWEJ

Niektóre dzieci dużo korzystają, pracując w parach lub grupach, w których myśli się głośno w trakcie pracy nad problemem, a to z tego powodu, że:słuchając słów kolegi, dowiadują się, jak inni podchodzą do danego pro­blemu, wypowiadając własne myśli, poddaje je sprawdzeniu i analizie.Nauczyciel może podzielić klasę na pary i polecić, aby w każdej parze jeden uczeń myślał głośno, a drugi służył mu jako słuchacz lub wspomagał pytaniami i uwagami. W praktyce dzieci nie najlepiej podporządkowują się tym zasadom, wolą bowiem omawiać kwestie na równej stopie. Niemniej warto zademonstro­wać, że głośne myślenie może być wspólną czynnością, a podsłuchanie, jak czynność ta przebiega, dostarcza nauczycielowi cennych, a czasami zaskakują­cych informacji o myśleniu uczniów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)