KOMUNIKATY KSZTAŁTUJĄ OPINIE ODBIORCÓW

Już w latach trzedziestych Peterson i Thurstone (1933) odkryli, że niektóre komunikaty kształtują opinie odbiorców w kierunku zgodnym z ich treścią nie bezpośrednio po ich odbiorze, ale dopiero po pewnym czasie (np. po pół roku lub nawet dłuższym). Peterson i Thurstone zaob­serwowali to zjawisko podczas badań przeprowadzonych w grupie u- czniów szkół średnich, dzieci włoskich imigrantów w stanie Illinois, którym pokazano kilka filmów ilustrujących zjawiska społeczne związa­ne m.in. z prohibicją, przemysłem hazardowym i polityką proniemiecką. Kwestionariusze mierzące nastawienia osób badanych do problematyki poruszanej w tych filmach wypełniano bezpośrednio przed i po ich obe­jrzeniu oraz w 6 miesięcy później.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)