ILUSTRACJE

Dziecko codziennie ogląda rozmaite ilustracje. Niekiedy zastanawia się, co też narysowana scena może przedstawiać, co znaczą dane symbole graficzne, czemu w zamyśle twórcy ilustracja miała służyć. Wśród instrumentów wspierają­cych myślenie są także ilustracje, na przykład w formie dowcipów rysunkowych. Dziecko ma powiedzieć, co rysunek przedstawia i co jest w nim zabawnego (jeśli jest śmieszny). Na jednym z nich sprzątaczka w muzeum robi przypadkowo dziurę miotłą w obrazie przedstawiającym pejzaż morski i strumienie wody wyle­wają się na podłogę.Zdarza się, że dzieci idą przez życie ślepe na otaczające je graficzne przesła­nia. Aby uniknąć przeciążenia informacjami, mogą „zamknąć się” przed nimi, wystawiając się jedynie na powierzchowne oddziaływanie bodźców wizualnych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)