EFEKTY MUZYCZNE

Do grupy efektów muzycznych zalicza się takie zachowania, jak np. cmokanie, gwizdanie, pomruki. Zarówno fizjologiczne refleksy wokalne, jakości głosowe, jak i efekty muzyczne określa się mianem „gesty wokalne” (por. Thorpe 1972; Sche- rer 1994) lub „dźwięki paralingwistyczne” (por. Bobryk 1995) i zalicza do grupy wokalizacji niezależnych od procesu produkcji mowy (non- speech uocalization).Komunikaty wokalne, obok tzw. mowy ciała, tradycyjnie zaliczano do szerokiej grupy zachowań niewerbalnych (np. Mehrabian 1972; Scherer 1982). W nowszych ujęciach obserwuje się jednak tendencję do trakto­wania kanału wokalnego jako odrębnego systemu przekazywania zna­czeń (Crystal 1987; Nęcki 1996), rezerwując określenie „zachowania niewerbalne” dla grupy sygnałów przenoszonych drogą wizualną bądź dotykową.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)