EFEKT PRAWDZIWOŚCI

Efekt prawdziwości występuje niezależnie od tego, czy dana informacja pier­wotnie była, czy nie była oceniana jako prawdziwa (Hasher, Goldstein, Toppino 1977; Bacon 1979). Dwukrotne (maksymalnie czterokrotne) powtarzanie komunikatu powoduje wzrost akceptacji jego treści, tzn. zwiększa się poczucie zgodności między nią a ugruntowanymi już prze­konaniami na temat wyrażony w komunikacie (Arkes, Hackett, Boehm 1989). Schwartz (1982) zaobserwował, że powtarzanie jakiejś informacji nawet tylko w czasie jednej sesji eksperymentalnej powoduje, że wzras­ta jej ocena w kategoriach prawdziwości. Z kolei Gigerenzer (1984) stwierdził, że efekt prawdziwości zachodzi niezależnie od długości przerw między kolejnymi ekspozycjami tych samych komunikatów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)