DZIECI POTRZEBUJĄ WSKAZÓWEK

Dzieci potrzebują od nas wskazówek, jak doszukiwać się znaczenia w tekście. Oto kilka sposobów oceniania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Wskazują one na charakterystyczne dla biegle czytających strategie, warte przekazania uczniom.Nadzorowanie znaczenia polega na sprawdzaniu, co uczeń rozumie: zbiera­nie i wybieranie głównych myśli, sygnalizowanie zrozumienia (np. przeformułowywanie lub podsumowywanie). „O czym to jest?”W analizie tekstu chodzi o wyjaśnienie sensu, usunięcie wątpliwości, spraw­dzenie, co uczeń rozumie częściowo tylko lub nie rozumie wcale. „Dlaczego to zostało powiedziane?”Analiza cech zewnętrznych tekstu to przeszukiwanie kontekstu edytorskie­go: ilustracji i podpisów pod nimi, wyróżnień, informacji o książce itp., w celu znalezienia wskazówek ułatwiających zrozumienie tekstu. „Jakie są wskazówki naprowadzające?” Opracowanie tekstu – własne myśli i opinie, przewidywanie, dokąd tekst zmierza, wynajdywanie związków pomiędzy fragmentami tekstu, przenosze­nie tekstu do wyobraźni, wczuwanie się w postacie – co dziecko zrobiłoby na miejscu bohatera książki. „Co będzie dalej?”

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)