DWA OGÓLNE SKŁADNIKI

Dwa ogólne składniki procesu czytania to dekodowanie słów i rozumienie znaczenia. Chcemy, żeby dzieci nie tylko czytały wiersze tekstu, ale też to, co jest między wierszami. Sam tekst dostarcza tylko częściowej informacji potrzebnej czytelnikowi, by zrozumieć to, do czego się odnosi. Tę resztę dopowiada czytel­nik, bo prócz przyjęcia tekstu jako wiadomości, konstruuje w umyśle jego mającą sens reprezentację. Czytamy dzięki temu, że myślimy. Odczytywanie (dekodowanie) słów i ich części, zwrotów i zdań wymaga myślenia krytycznego. Rozwiązywanie proble­mów, które wynikają z treści, posłużenie się wyobraźnią i wyczuciem intencji autora, radzenie sobie ze zróżnicowanym oddziaływaniem tekstu na czytelnika, wymaga myślenia twórczego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)