CZERPANIE MOTYWACJI UCZNIA

Motywacje uczeń czerpać może z trzech źródeł: własnych zainteresowań (wewnętrzne zadowolenie),działań nauczyciela (nagrody zewnętrzne),sukcesu wieńczącego pracę (połączenie zadowolenia z nagrodą).Motywację wewnętrzną, jak dowodzą badania, łatwiej nadwerężyć niż wy­wołać. To jeden z powodów, dla którego wielu nauczycieli woli nauczać czytania na „prawdziwych książkach” zamiast na sztucznie ograniczonych schematach. Zależy ira, aby uczniowie mieli do wyboru szeroki wachlarz atrakcyjnie wygląda­jących książek na przeróżne tematy, wtedy bowiem uczniowie nauczą się wybie­rać między równie pociągającymi książkami. Postawy są w większym stopniu efektem wychwycenia i przyswojenia niż nauczania. Jeśli dziecko „połknie ha­czyk” czytelnictwa, potrzebne mu będzie tylko pośrednie wsparcie ze strony dorosłych (strategie myślenia), sposobność (nęcące materiały) i ludzie, których zapał do czytania mógłby podzielić. Zapał rodzi zapał, brak zapału zniechęca i odbiera zainteresowanie. Nic dziwnego, że w ogłoszeniach o pracy dla nauczy­cieli najczęściej żąda się od kandydatów entuzjazmu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)