CIĄGI LICZBOWE

Zdarza się, że dzieci nie potrafią doszukać się powiązań pomiędzy pozornie niezależnymi zdarzeniami z tego prostego powodu, że nie nauczono ich, jak poszukiwać występujących prawidłowości (regularności) lub porządkującej zasa­dy. Oto przykład zaczerpnięty z pracy Feuersteina: dzbanek wypełniony kiedyś wodą, jest teraz pusty; jaki związek przyczynowo-skutkowy wchodzi w grę? Trze­ba umożliwić dzieciom wyszukanie praw i powiązań między obiektami na pierw­szy rzut oka nie mającymi z sobą nic wspólnego. Kiedy dziecko na podstawie wcześniejszych obserwacji formułuje zasady, przekonuje się, że potrafi przewidywać przyszły stan rzeczy, a tym samym zmie­nia się z biernego odbiorcy informacji na ich aktywnego twórcę.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)