BIEGŁE CZYTANIE

Dziecko, które czyta biegle, zna nie tylko więcej słów i więcej wie o słowach; potrafi także wyciągać wnioski ze sposobu ich użycia. Ze znaczenia znanych sobie słów i ze składni czerpie wskazówki, co znaczyć mogą słowa mu nie znane. Czyni więc szybsze postępy od dzieci, które o definicję wyrazu muszą kogoś spytać. W niedawno przeprowadzonych badaniach stwierdzono, jakie to proce­sy metapoznawcze warunkują płynne czytanie. Z dokonanego przeglądu badań nad przyczynami opóźnień w nauce czytania wynika, że dzieci, którym czytanie sprawia trudność, charakteryzują się „zamętem poznawczym”. Jedną z przyczyn zamętu poznawczego jest ta, że czytając, dziecko skupia się na dekodowaniu pojedynczych słów, a za sukces uważa poprawne wymówienie czytanego słowa.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)