BADANIA PRZEPROWADZONE WŚRÓD DZIECI

Z badań nad dziećmi pięcioletnimi wynika, że często nie rozumieją, co robią ludzie, kiedy czytają, czemu służy język pisany, co znaczą tak abstrakcyjne pojęcia, jak wyraz lub dźwięk. Te dzieci, które rozwijają się szybko, odznaczają się większą jasnością poznawczą dotyczącą czynności czytania i pisania. Wiedzą, że należ;/ dobrać dźwięk do symbolu, że słowa są jednostkami znaczeniowymi, że czytanie oraz pisanie mają zastosowanie praktyczne. Z kolei badania nad sześcio- i siedmiolatkami potwierdzają, że uczniowie czyniący znikome postępy w nauce wykazują w sprawie czytania i pisania zamęt poznawczy. Nie bardzo zdają sobie sprawę, czym jest zdanie, a nawet ci, którzy czytają sprawnie, są niepewni przydatności i roli czytania i pisania. Na pytanie: „Co robisz, kiedy czytasz? ” wielu badanych nie dawało żadnych odpowiedzi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry. Nazywam się Paulina Wiąckiewicz a Ty znajdujesz się na moim blogu poświęconym technicznym tematom. Moje zainteresowanie multimediami zaczęło się 2 lata temu, kiedy to byłam zmuszona sama naprawić sobie telefon komórkowy. Od tego czasu posiadam szczerszą perspektywę na rzeczy codziennego użytku, którą chciałabym się z wami podzielić!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)